.IVF plan.

Hej... 

Hur o vart ska jag börja. Har nu suttit i flera dar med mobilen i handen och påbörjat inlägg som jag sedan raderat. 

Från att ha varit stiltje sen i juni med undantag för samtalet i Augusti så hoppade vi på karusellen igen i torsdags. 

Var på ett första samtal på Charlotta mottagningen där vi gick igenom lite vad vi har för förväntningar och känslor mm. Gjorde även ett VUL för att hon skulle se hur det såg ut. 

Hon var väldigt noga med att förklara saker och ting men det som lämnade mest frågetecken var när hon tog upp adoptions frågan.
  Har väl egentligen inte tänkt så mycket på det. Men visst, självklart har det funnits i bakhuvet att det kan bli aktuellt om detta inte funkar. Och som hon sa: man kan alltid tacka nej men man kan aldrig gå före i kön. 
Detta fick oss att börja fundera om man inte ändå skulle ställa sig i kö redan nu. IFALL att dessa ivf försök inte leder till ett barn. 

Hur som så skulle hon iaf skicka våra journaler till Falun och diskutera fram en plan för oss. 

Sagt och gjort så ringde de med en plan redan idag så nästa torsdag ska jag till Charlotta för att göra en rispning av livmodern en så kallad LEI (local endometrial injury). Falun ville testa något nytt på mig iom att det inte fungerat hittills. O det tackar vi inte nej till. :) Så detta borde innebära att det blir sprutstart vid nästa mens om jag googlat rätt.. ;) 

Iom detta så försöker jag sparka igång denna bloggen igen. 

Puss o kram 

Kommentarer
Karin säger:

Spännande att ni är igång igen, jag fortsätter att hålla tummarna såklart!

2014-11-05 | 23:04:56
Bloggadress: http://hurslutardet.wordpress.com
Libra säger:

Välkommen tillbaka och ett stort lycka till!!! :)
Kram

2014-11-06 | 18:15:57
Bloggadress: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
På färden mot tre säger:

Välkommen tillbaks! Jag hade också ett långt uppehåll se sommaren och har just gjort äggplock. Ibland behöver man ett break för att läka och samla krafter. Jag håller mina tummar för er!

2014-11-07 | 20:43:26
Bloggadress: http://pavagmottre.blogspot.co.uk
T säger:

Lycka till. Håller tummarna för att det är nu det börjar på riktigt.

2014-11-10 | 22:37:53
J säger:

Håller tummarna!

2014-11-12 | 15:28:25
Bloggadress: http://bebistrotspco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback